FAQ

Här har vi samlat de vanligaste frågorna vi får. Om du saknar svar på din fråga är du välkommen att kontakta oss!

Hur betalar man?

När du valt dina produkter och fyllt i alla uppgifter så betalar man enkelt via de olika betalningsalternativ som finns. Din order blir giltig och registrerad efter att betalning är genomförd.

Hur får jag reda på priset?

Genom att ange det postnummer som du bor på så får man priser på de varor som går att köpa i ditt område. I varukorgen ser man också den rabatt som blir när man köper flera produkter samtidigt. Priserna som visas är inklusive leverans till tomtgräns.

När levererar ni?

Inom fem dagar efter godkänd/ betald order så levereras varorna. Har du valt leveransvecka så levereras varorna inom vald leveransvecka.

Kan man välja leveranstid?

Man kan välja vilken vecka som varorna skall levereras i. Väljer man ingen vecka så levereras varorna inom fem dagar från godkänd/ betald order.

Hur levererar ni?

Levereras sker med lastbil och lastas av med kran i de fall som varorna levereras i Storsäck.
Varor som levereras i lösvikt sk. tipplass, levereras med lastbil och tippas av direkt på marken

Vart på tomten levererar ni Storsäckar?

Vi försöker alltid leverera innanför er tomtgräns och i första hand placerat på hårda ytor som asfalt, plattor, grus eller sten. Går inte detta kan även leverans placeras på mjuka ytor som gräs. I vissa fall kan inte lastbilen eller kranen komma nära nog och då kan leverans ske på trottoar eller liknande i direkt anslutning till er adress. Är ni hemma vid leverans kan chauffören i vissa fall styra placering av Storsäckarna efter era önskemål inom ca 5m från lastbilen. Ange gärna era eventuella önskemål om specifik plats för leverans (exempelvis, på uppfarten, på gräset till höger om uppfarten etc.) i samband med beställning, så försöker chauffören tillgodose detta efter bästa förmåga så länge platsen bedöms som säker att lasta av på och befinner sej inom kranens räckvidd.

Vart på tomten levererar ni Tipplass?

Vi försöker alltid att leverera innanför er tomtgräns och i första hand på hårda ytor som asfalt, plattor, grus eller sten. Skall lastbilen som levererar varorna kunna komma in på tomten och tippa av lasten måste öppningen vara mins 3,5m bred och ha en fri höjd om 4,5m. Om lastbilen inte kan komma in på er tomt kan leverans ske på trottoar eller liknande i direkt anslutning till er adress. Är ni hemma vid leverans så kan chauffören i vissa fall styra vart varan tippas efter era önskemål. Ange gärna era eventuella önskemål om specifik plats för leverans (exempelvis, på uppfarten, på gräset till höger om uppfarten etc.) i samband med beställning, så försöker chauffören tillgodose detta efter bästa förmåga så länge platsen bedöms som säker att lasta av på och framkomlighet med lastbil finns.

Kan jag bestämma leveranstid mer exakt än inom 5 dagar?

Tyvärr kan vi inte erbjuda möjligheten att bestämma leveranstid mer exakt än inom fem dagar.

Kan jag bestämma exakt vart på tomten som varorna skall levereras?

Ange gärna era eventuella önskemål om specifik plats för leverans (exempelvis, på uppfarten, på gräset till höger om uppfarten etc.) i samband med beställning, så försöker chauffören tillgodose detta efter bästa förmåga så länge platsen bedöms som säker att tippa av på eller befinner sej inom kranens räckvidd. Är ni hemma vid leverans kan chauffören i vissa fall styra placering av Storsäckarna eller plats där varan tippas efter era önskemål. Det är alltid chauffören som bedömer om platsen är säker att lasta av på och framkomlighet med lastbil finns.

Hur kan jag lämna synpunkter och feedback?

Vi tar tacksamt emot alla synpunkter! Lämna dem gärna i samband med er beställning eller genom att skicka ett mail till kontakt@grustillhus.se Notera att inga beställningar kan göras via denna mail.

I vilka kommuner levererar ni?

Om inte din kommun finns med i listan nedan, så skicka gärna ett mail till order@grustillhus.se med uppgift om vart du bor samt de varor som ni önskar köpa. Vi ser då på möjligheten att leverera till dej även om din kommun för tillfället inte finns med bland ordinarie leveranskommuner.

  • Ale
 kommun
  • Alingsås kommun
  • Bollebygd kommun
  • Borås kommun
  • Essunga kommun
  • Falköping kommun
  • Grästorp kommun
  • Göteborg kommun
  • Herrljunga kommun
  • Härryda kommun
  • Kungsbacka kommun
  • Kungälv kommun
  • Lerum kommun
  • Lidköpings kommun
  • Mölndal kommun
  • Partille kommun
  • Skara kommun
  • Trollhättan kommun
  • Ulricehamn kommun
  • Vara kommun
  • Vårgårda kommun
  • Vänersborgs kommun
  • Öckerö kommun

Mitt postnummer finns inte med hos er, hur gör jag om jag vill beställa?

Om inte ditt postnummer finns med, så skicka gärna ett mail till order@grustillhus.se med uppgift om vart du bor samt de varor som ni önskar köpa. Vi ser då på möjligheten att leverera till dej även om ditt postnummer för tillfället inte finns med bland ordinarie leveransadresser.

Det står offertförfrågan på vissa varor, hur gör jag då?

Vissa varor, speciellt Tipplass har vi inte ordinarie priser på i alla områden. Det kan bero på tillgång och vart ifrån vi kan hämta råvaran. För att du som kund då skall få bästa pris behöver vi offerera vara till er. Skicka ett mail till order@grustillhus.se med uppgift om vart du bor samt den/ de varor du önskar köpa. Glöm inte att ange vilken mängd du önskar!

Hur hanterar ni mina kunduppgifter?

Vi följer de allmänna regler som finns för e-handel inklusive GDPR. Allt finns att läsa i vår Handelsvillkor och integritetspolicy. De kunduppgifter som ni anger i samband med köp sparas i kundregister enligt gällande regler för bokföring och för att förenkla vid återkommande köp. Ni kan när som helst kontakta oss på kontakt@grustillhus.se för att få era kontaktuppgifter raderade ur vårt kundregister om så önskas.

Hur gör jag om jag vill veta vilka uppgifter ni har om mej som kund?

De uppgifter som sparas är de uppgifter ni anger i samband med ett köp. Ni kan när som helst kontakta oss via kontakt@grustillhus.se för att få uppgift om eller begära att era kunduppgifter raderas.

Hur gör jag om jag inte är nöjd?

Allmänna vilkor vid e-handelsförsäljning xxxxxx gäller. Kontakta oss via kontakt@grustillhus.se och beskriv vad som gått fel. Gärna så utförligt och specifikt som möjligt, så skall vi hjälpa er på bäst sätt.

När accepterar jag varan från er?

Även om ni inte är hemma vid leveranstillfället så anses varan vara accepterad vid leverans. Allmänna villkor kring ångerrätt m.m. xxxxx gäller naturligtvis.